13 Temmuz 2009 Pazartesi

Çikolatalı Chip Cookies ve Tuzlu Bretzelsve Simit

Oğluşum yarın kreşine son kez gidiyor. Annesi oğluşunun arkadaşlarına kurabiyeler yaptı.
Masallar Ülkesi Kreşine teşekkür ediyoruz oğluşumuzu 1 ay süresince konuk ettikleri ve bazı ilkleri yaşattıkları için.
Çikolata chip cookies in tarifini sizlerle paylaşmak istedim.
Malzemeler :
300 gr margarin
160 gr toz şeker
200 gr esmer şeker
4 adet yumurta
600 gr un
10 gr kabartma tozu
300 ge damla çikolata
150 gr kırık fındık
az tuz
az vanilya
Yapılışı:
Yağ, şeker ve yumurtayı 10 dakika kadar birlikte çırpıyoruz
daha sonra vanilyayı ekliyoruz.
Unu tezgaha eleyip kuru malzemeleri karıştırıyoruz.
Krema haline gelen yağ karışımı ile birleştiriyoruz ve yoğuruyoruz.
Karışımı buzdolabında yarım saat dinlendiriyoruz.
Küçük dondurma kepçesi ile tepsiye dizilir.
(Küçük dondurma kepçesi olmayanlar benim gibi tatlı kaşığıyla da yapabilirler - Amaç herbir kurabiye aynı boyda olsun) . Önceden 170 dereceye gelmiş fırında 15 dakika pişiriyoruz.
Ben kreşteki çocuklara yaptığım için bu tariften 4 tepsi (yaklaşık 120 adet) kurabiye çıktı.
Siz bu bana fazla diyorsanız tarifi küçültebilirsiniz.
Şimdiden deneyecek olanlara afiyet olsun.
Tuzluların da tarifini vermek isterdim ama çok yoruldum ve uykum geldi inşallah daha sonra.
Sevgiyle kalın blog dünyası.

4 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Ellerine sağlık canım sevgiyle kal...

Kelebek Butik dedi ki...

bizzat tatmış bi insan olarak özellikle chocolate chips cookieleri şiddetle tavsiye ediorumm mmmma ma miaaaa!

Kelebek Butik dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
PastaZer dedi ki...

Kabul edersen ödülün var blogumda :)
Sevgiler...